Üzleti tanácsadás

#02 Történetek az énmárkáról – Az ingatlanos

Énmárka. Mára már sokak számára elfogadott, míg mások számára felesleges szemfényvesztésnek tűnik. A valóság ellenben az, hogy ahogy az üzleti márkáknál, úgy a személyes márkák esetében is igaz az, hogy a jól felépített márka egy olyan marketing eszköz, ami jól kimutathatóan magasabb profitot eredményez a márka tulajdonosa számára. De mivel az énmárka esetében sok ember számára még nem teljesen egyértelmű, hogy mit is jelent, miről is szól az énmárka, ezért a saját példámon keresztül mutatom be, hogy milyen „apróságokon” múlik egy jó márka kialakítása és mekkora hasznot hozhat ez a számunkra.

Az elmúlt több, mint 30 évben az üzleti élet különféle területein tevékenykedtem, például évekig dolgoztam sikeres ingatlanközvetítőként. Ahogy azt több bejegyzésemben is említettem, számomra mindig is fontos volt, hogy hatékonyan megkülönböztessem magamat a piacon jelenlévő versenytársaktól. Sajnos már akkor sem volt túl magas az ingatlanközvetítők presztízse, de mára már kimondottan komoly problémát jelent ez a presztízsveszteség az ingatlanközvetítők számára. Az én felfogásom régebben is az volt, hogy a legtöbb embernek az ingatlan az egyetlen komolyabb vagyontárgya, ezért arra nagyon vigyáz. Eladás esetén érzelmileg is fontos szempont a tulajdonos számára, hogy úgy érezze, azt nem áron alul adta el. Ezért kiemelt szerepe van a megfelelő árazásnak és annak, hogy ha a piaci helyzet úgy alakul, akkor el tudjuk fogadtatni az eladóval az árcsökkentést. Az én márka-üzenetem tehát mindig is az volt az eladók irányában, hogy vigyázni fogok az ingatlanukra. Ez így persze jól hangzik, de hogyan lehet ezt megmutatni, érzékeltetni a lakás vagy ház tulajdonosával? Most egy olyan elemét mutatom meg a munkámnak, amivel bárki élhet és szinte azonnali eredményeket hoz.

Amikor megérkeztem az első személyes találkozóra, akkor mindig kimondottan üzleties öltözetben voltam, ezzel is jelezve, hogy én – az eladóval ellentétben – szakember vagyok az ingatlanpiacon. Majd mielőtt beléptem volna az ingatlanba, felvettem a cipővédőt.

  • „Egy pillanat, csak még felveszem a cipővédőmet.” (Fontos volt, hogy a cselekedetemet szóban is megerősítsem.)

Nem csak esőben, hóban, rossz időben, hanem mindig, még nyáron is ezt tettem! Az esetek jelentős részében, főleg jó időben, a tulajdonosok első reakciója az volt, hogy ez egyáltalán nem szükséges. Na ez az, amit soha nem szabad elfogadni, bármennyire is kényelmes volna, mert most jön a kommunikáció, ami meghozza az eredményt!

  • „Nagyon kedves és köszönöm, hogy ezt felajánlotta, de ez az Ön ingatlanja, ami fontos Önnek és éppen ezért fontos nekem is. Tudom, hogy nem koszos a cipőm, de azért én így is vigyázni szeretnék a lakásra/házra!”

Innentől kezdve a potenciális ügyfél számára nem volt kérdéses, hogy szakember vagyok, hogy nekem legalább annyira fontos az ingatlanja, mint neki.

Elmondtam a tulajdonosnak, hogy én miben, milyen módon tudok majd segíteni neki, ismertettem a folyamatot, hogy mi történik majd, ha együtt dolgozunk az ingatlan értékesítésén és a végén mindig ezzel zártam a beszélgetésünket:

  • „Ez az Ön ingatlanja, tudom, hogy az eladás nem pusztán anyagi, de erősen érzelmi kérdés is. Éppen ezért Önnek kell tudnia, hogy kiben bízik meg annyira, hogy rábízza az ingatlan értékesítését. Nem szeretnék fűt-fát megígérni, de azt garantálom, hogy legalább annyira fontos lesz ez az ingatlan a számomra, mint Önnek, vigyázni fogok az értékére, odafigyelek arra, hogy a legjobb piaci árat érjük el!”

Mivel a találkozásunk első pillanatában már a cselekedetemmel is alátámasztottam, hogy vigyázok az ingatlanra (cipővédő!), ezért soha, de soha nem távoztam megbízás nélkül! Ráadásul így eleve megágyaztam annak a lehetőségnek, hogy ha az ingatlannál árat kellett csökkentenem, akkor azt már ellenérzések nélkül fogadta el az ügyfél.

Tudom, hogy sokak számára ez a cipővédő egy apróságnak tűnik, tudom, hogy ha nagyon kevesen is, de vannak, akik használják. De egy eszközt lehet használni és jól használni! Én jól és maximálisan kihasználtam az eszközben rejlő lehetőséget és ez nagyban segítette az énmárkám felépítését.

Természetesen egy blogbejegyzés nem elég ahhoz, hogy a teljes folyamatot bemutassam, nem írtam a hideghívási technikámról, ami szintén jelentősen hozzájárult a sikereimhez, de mint mondtam már ez az egy elem is jelentősen megnöveli majd az eredményességedet.

Viszont, ha igazán nagyot akarsz előbbre lépni, ha szeretnél kevesebbet dolgozni és mégis többet keresni, ha szeretnéd a költségeidet csökkenteni, a bevételeidet és a profitodat növelni, akkor hadd ajánljam a figyelmébe a legújabb könyvemet: Az ingatlanközvetítők aranykönyvét.